00 | בית ביובלים F house

בית כפרי עם טוויסט תעשייתי בגליל

הבית 180 מ"ר

הבית ממוקם בהרחבת בנייה באחד מיישובי משגב, עם נוף להרי הגליל. בבית מתגוררים זוג ושלושת ילדיהם הקטנים כאשר האישה הינה בת ממשיכה ביישוב, עם רקע קודם בעיצוב תקשורת חזותית, ואילו הבעל עירוני שעבר בעקבות אשתו לגליל. הזוג הגיע עם חלום וכיוון כללי לסגנון העיצובי המבוקש. תהליך העבודה נעשה במשותף עם הדיירים והם לקחו חלק פעיל בו בהבעת הרצונות ובשיתוף רעיונות. החלום היה בית גלילי חמים עם אופי תעשייתי. תהליך העבודה ארך כשנתיים. בתכנון המקדים גובש קונספט המורכב מפלטת צבעים וחומרים לא מהוקצעים כדוגמת ברזל, עץ ״שרוט״ ובטון מתובל בציורים של בעל הבית וציירים נוספים, חלקם תלמידים וחלקם חברים. מה שמקשר בין הציורים הוא לרוב ציורי דמויות עם קריצה הומוריסטית, שובבה וילדותית שמכניסה הרבה חן, הומור וקלילות לבית.

המטבח הרחב תוכנן בקפידה מראש ושולבו בו כמה אלמנטים דומיננטיים עוד בשלב התוכניות, כדוגמת ארון הוויטרינה העשוי בלגי ברזל בצבע אפור, או קירות המטבח שעובו בגבס ליצירת מדפים שימושיים על אדני החלונות. המטבח תוכנן בקווים מינימליסטיים עם פרט עץ מיוחד לפתיחת הדלתות. נבחר גוון עץ אלון טבעי עם עיניים. פינת האוכל המהווה מוקד בבית ונמצאת במרכז המטבח, משתלבת עם מנורות הבראס הנחושתיות שהוזמנו באינטרנט על ידי המעצבת, כחלק מהחשיבה לשילוב חומרים ראשוניים. שולבו מדפי עץ גושניים ועבים לדקורציה הכוללים תאורת לד שקועה. על הרצפה בסלון שטיח "תעשייתי" שהודפס עם ציור של בעל הבית אשר מככבת בו ילדה עם ראש בגודל מוגזם ומבט מתריס – הילדה המרביצה שפחד ממנה בילדותו. מגרם המדרגות הדומיננטי המשולב עם ספרייה, שתוכננו על יד המעצבת, היוו את בסיס הקונספט העיצובי לבית – מקום לכל הספרים והאוספים של המשפחה, כשמתחת למדרגות פינת משחקים לילדים. המדרגות עשויות ברזל בגמר גרפיט מחוספס והן מחופות במדפיי עץ גושניים. הושם דגש על כך שהחומריות תורגש ושיהיה שימוש בחומרים שישרתו את הקונספט הכללי. כמו לדוגמא אי שימוש ב"שלייפ לק" אלא בעץ צבוע בגוון עדין, שימוש בעץ עם "העיניים" שלו, מדרגות ברזל בצבע גרפיט ברזלי וכו'.תריס –חדר השינה של ההורים הכולל את ארון הקיר שממסגר את החלון מהווה את הפנינה של החדר. נבחר גוון העץ שמאפשר עדיין לראות את החומר שמתחתיו יחד עם סרגלי העץ, המהווים ידית אינטגרלית ומשתלבים ברכות בארון מהווים המשך של השפה היצירתית בבית. חדרי הרחצה עוצבו בקווים נקיים עם נגיעות עץ ושילוב אלמנט צבעוני המכניס עניין לחלל ומתחבר לעיצוב הכללי.

דלת המשרבייה לחדר הכביסה הוכנה על ידי נגר ב-cnc עם דוגמא כמוטיב החוזר על עצמו באריחים הצבעוניים, כדי לאפשר החדרת אור ואוויר לחדר הרחצה.

דילוג לתוכן