00 | דירה בקריית מוצקין F app

דירה ברב קומות בקריית מוצקין

הדירה בת 135 מ"ר + מרפסת 27 מ"ר ממוקמת ברב קומות בקומה ה – 13 בקריית מוצקין, פונה למערב (מהמרפסת רואים את הים),  בעלת קיר ארוך ומשותף לדירה השכנה, המתחיל בכניסה, ממשיך בסלון ומסתיים במרפסת.
בעלי הבית בגילאי השישים, ילדיהם זה עתה יצאו, חלקם גרים במרכז וחוזרים בסופי שבוע יחד עם נכדתם להתארח וכמשפחה ישראלית טיפוסית שאוהבת לארח, מבלה הרבה במטבח ויחד עם זאת מושפעת מעולם העיצוב, אוהבת מגמות חדשות נבחר תכנון ועיצוב מודרני עם קריצה לצבעוניות צעירה, מדליקה ושילוב של חומרים טבעיים.
ליוויתי את תהליך הבניה משלב התכניות, כולל ביקורים בשטח לאורך שלבי הבניה ובמסגרת  ה"בניה הקבלנית" לא התאפשר לשנות קירות פנים, חלונות, ספרינקלרים מיקומי צנרת במטבח ובמקלחות.
על כן, שאפתי לעצב דירה *שתצא מהגנריות* המאפיינת את הדירות והבניינים בסביבה, על ידי תכנון העמדת ריהוט המותאם לדירה וצבעוניות הכוללת צבעי סתיו חמימים ורכים  שמשרים אווירה רכה של בית בשילוב עץ אלון טבעי וחומרים טבעיים ותכנון תוך שימוש נבון של המשאב הכי זמין בדירה והוא – הקיר הארוך המשותף בין הדירות בו ערכתי תכנון חדש להעמדת הריהוט בדירה ובו הזזתי את פינת האוכל פינת, חיברתי אותה למטבח, כהמשך האי, במטרה לאחד את אזור האכילה והאירוח בבית, ליצור רצף ובכך תחושת שפע, מרחב , אפשרויות ישיבה והגשה נוחות בעת אירוח על ידי כסאות בגובה סטנדרטי לצד כסאות בר.  (וגם אפשרות הרחבה לשולחן על ידי פתיחה והגדלה שלו בעת אירוח).
הקיר המשותף קיבל מקום בעיצוב ובתכנון מבחינה פונקציונלית ועיצובית:  תכננתי לאורכו  3 ארונות אחסון הממשיכים לחיפוי שעוטף את הקיר בגב האחורי אשר קיבל טיפול על ידי ליקוט פרינטים צבעוניים וגרפיים. בהמשך, מיקמתי ספסל עץ אלון טבעי כמקום שניתן לשבת להתארגן, להתלבש או כמקום להנחה של ספרים וכלי נוי, עציצים.
המטבח תוכנן מחדש, הכירים הוזזו לקיר מטבח הקיצוני של הבית, רחוק יותר מהסלון ובהמשך הקיר הארוך תוחם את חלל הישיבה במטבח ובו מוקמו פונקציות כפינת קפה, מקרר כפול עומק 60 ס"מ המשתלב עם עומק הארונות, יחידת תנור ומיקרו, כיור ומדיח.
המטבח עוצב בשילוב עץ אלון צבוע בגוון חום כהה ואלון טבעי ושולבו בחלק העליון מדפי מתכת ואקססוריז בעיצוב ישראלי המאפשרים טאצ' אישי ורסטילי.

דילוג לתוכן